Dermatoloji

Dermatoloji, cildin sağlığı ve saç, tırnak ve mukoza zarının hastalıkları ile ilgili bir tıp alanıdır. Deri vücuttaki en büyük organdır. Bakterilere ve yaralanmalara karşı ilk savunma hattıdır ve genellikle genel sağlığı yansıtır.

Akne ve Sivilceler

Akne, yağ bezlerinin uzun seyirli bir hastalığıdır. Akne, 11-30 yaş arası ergen ve genç erişkinlerin %80’inde görülebilir. Hastalığın süresi ve şiddeti kişiden kişiye farklılık gösterir. Kişilerin yaşam kalitesini bozabilir. Yağ bezlerinin yoğun olduğu yüz, göğüs, omuzlar ve sırtta sık görülür. Aknenin çıktığı yerlerde androjenik hormonların tetiklediği yağlanma artışı olur. Adet dönemlerinde akne artar. Süt ürünleri ve glisemik indeksi yüksek gıdalar akneyi artırabilir. Kilo artışı akneyi artırır. Sıkı, sert, dar giysiler akneyi artırır. Yağlı kozmetikler ve nemlendiriciler akneyi artıran önemli faktörlerdir. Aknesi olan kişilerin aile bireyleri arasında akne görülme olasılığı yüksektir. Stres akneyi artırmaktadır. Sınav dönemlerinde akne artar.

Atopik Egzama

Atopik Egzama, genetik yatkınlığı olan kişilerde bebeklikten itibaren erişkin döneme kadar devam edebilen allerjik bir ekzemadır. Ailede atopik ekzema, allerjik astım, allerjik rinit (nezle ), ürtiker (Kurdeşen ) görülebilir. Deri kuruluğu ve kaşıntı en önemli bulgulardır. Toplumda %10-15 oranında görülür. Atopik ekzema ilk yaşta %60, 5 yaşına kadar %85 belirti gösterir. Atopik ekzema hastasında aynı zamanda alerjik rinit, alerjik astım, ürtiker, alerjik konjonktivit eşlik edebilir. Bebeklerde genellikle yanaklarda başlar. 1-2 yaşlarda diz ve dirseklere kayan ekzema büyüdükçe büklüm yerlerine geçer. İnatçı bir kaşıntı mevcuttur.

TEMAS EGZAMALARI

Temas Egzamaları, Ekzema dış veya içten gelen uyaranlarla oluşan bir hastalıktır. Temas ekzemaları ikiye ayrılır. Temas eden yerle sınırlı kalan ekzema ve temas alanı dışına yayılan ekzema. Erken dönemde kızarıklık, su kabarcıkları ve şişme ile kendisini gösterir. Kaşıntı ve yanma olur. Her türlü kimyasal madde sabunlar, çamaşır suyu, asitler, deterjanlar, kolonyalar, yapıştırıcılar, dezenfektanlar, plastikler ve bitkiler yapabilir.

Uzun süreli temas ile birikici etkiyle daha kuruekzema gelişebilir.

HPV Enfeksiyonları
(Genital Siğiller, Kondilloma Aküminata)

Cinsel yolla bulaşan hastalıklardan sıklıkla görülen genital siğiller, erkek ve kadınlarda görülebilir. 200 den fazla çeşidi olan HPV virüsünün yaklaşık 40 çeşidi genital bölgede enfeksiyon yapar. Diğer HPV virüsleri derinin diğer siğillerini yapar. Genital bölgede en sık HPV Tip 6 ve HPV Tip 11 enfeksiyon yapar.

HPV virüslerünün belli tipleri kadınlarda rahim ağzı kanseri yapabilir.

HPV siğillerinin tedavisinde kremler dondurarak yakma ve çok büyük siğillerde cerrahi işlem uygulanır.

Psroiazis (Sedef) Hastalığı

Sedef hastalığı, kızarıklık üzerinde sedefi beyaz renkte kabuklanma ile kendisini gösterir.

Sedef hastalığı toplumun % 2-4’ünde, kadın ve erkekleri eşit oranda tutan bir hastalıktır.Hastalığın başlangıcı, bebeklikten 90’lı yaşlara kadar herhangi bir yaşta olabilir.  Hastaların üçte ikisi hafif seyreder. Önceden kestirilemeyen sönme ve alevlenme atakları olabilir.Derinin herhangi bir şekilde zedelenmesi hastalığı başlatabilir. Kaşıntı hastalığı azdırır.Güneş ışığı hafif dozda genelde hastalığı hafifletirken bazı hastalarda alevlenmeye neden olur. Güneş yanıkları sedefi artırır.Boğaz enfeksiyonları özellikle çocuklarda sedef hastalığını başlatabilir.Bazı ilaçlar, stres, sigara, alkol, kilo alımı sedef hastalığını başlatabileceği gibi var olan sedefi de azdırabilir.Saçlı deri, deri, tırnaklar ve eklemler tutulabilir. %30 oranında genital bölge tutulabilir.En çok diz, dirsekler, bel, el ve ayaklar, bacağın ön yüzü ve saçlı deriye yerleşir. Çeşitli tipleri mevcuttur.

Bilgi ve Randevu
için formu doldurun

Uzman Sağlık Danışmanımız sizinle en kısa sürede iletişime geçecektir…

Hızlı Müdahale

İstanbul’a başka bir şehirden gezi için gelmiştim fakat bir anda ağrıyan dişim beni delirtmeyi başardı... Ta ki kaldığım otel bana Aslı Tarcan’ı önerene kadar. Kendilerine ulaştım ve çok hızlı bir şekilde müdahale edildi. Kendilerine bir kez daha teşekkürlerimi sunarım.

Thomas Weaver
A.B.D
Tecrübeli Çalışanlar

Daha önce başka bir hastanede çenem için implant yapılamaz denmişti ve moralim çok bozulmuştu. Bir süre sonra burası ile konuştum; operasyona gayet de uygun olduğumu bana anlattılar ve anlattıklarını da başarıyla uyguladılar. İşlerinde çok profesyonel ve tecrübeliler.

Özge Özçelik
Fobimden Kurtuldum

Diş beyazlatma için gittiğim bu yer resmen beni dişçi koltuğu fobisinden kurtardı. Ortamları gayet steril; çalışanlar hoşsohbet ve işlerinde uzman isimlerdi. Tüm ekibe çok teşekkürler!

Kübra Tufan
Son Derece Memnunum

Zor bir diş problemi için gittiğim Aslı Tarcan Tıp Merkezi’nden son derece memnun ayrıldım. Doktorların muayeneden sonra anlattığı tedavi sürecini eksiksiz uyguladım ve sağlığıma kavuştum. Ne kadar teşekkür etsem az !

Josef Götz
ALMANYA
Samimi ve Yardımseverler

Normalde diş ağrısı ve koltuğu biraz korkutucudur fakat burada size çok samimi şekilde yardımcı oluyorlar. İnsana evinde muayene oluyormuş gibi hissettiriyorlar desem yalan olmaz. Aslı Hanım’ a da buradan teşekkürlerimi sunuyorum, başarılarının devamını diliyorum.

Gabriella MacDonald
İSKOÇYA
Hijyenik Ortam

Tavsiye üzerine gittiğim Aslı Tarcan Tıp Merkezi’nde dişlerim için gerekli yapılabilecek en iyi müdahaleleri hijyenik bir ortamda uyguladılar. Operasyon öncesi ve sonrası çok ilgililerdi, kendimi rahat hissetmem için çok yardımcı oldular.

Alpdoğan Bahadır

AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI

Ağız ve diş sağlığı insan hayatının yerinde önemli bir yer kaplamaktadır. Ağız ve diş sağlığı muhtemel problemleri sağlık ve estetik yönünden yaşam standartlarını düşürebilir. Ağız ve diş sağlığına araştırmalarda en çok sağlık açısından rastlandığı bilinmektedir. Bu bağlamda düşünüldüğünde ağız ve diş sağlığının hijyenik ortamda, uzman doktorlarla, yani tam donanımlı iyi bir diş hastanesi içinde gerçekleştirilmesi son derece önemlidir. Aksi takdirde çeşitli ağız ve diş problemleri ile karşılaşılabilir.

Diş Neden Çürür?

Diş çürüğü dişin sert dokusu mine, altındaki dentin ve bazen de kök yüzeyindeki sert dokunun yırtılmasıdır. Şekerli yiyecekler, nişastalı yiyecekler, kola veya benzeri gazlı içecekler, çikolata, kek, pasta gibi yiyeceklerin dişte uzun bir süre kalması gibi etkenler diş çürüğü nedeni arasındadır. Bu oluşumu asıl etkileyen ise ağızdaki bakterilerdir. Diş üzerinde kalan artıklarla beslenen bu bakteriler ürettikleri asitlerle diş çürüğü oluşturur ve ağız ve diş sağlığı için tehdit oluşturur.

Diş Nasıl Fırçalanır?

• İlk olarak eller yıkanır.
  • Ağız su ile çalkalanır.
  • Kuru diş fırçası üzerine bezelye büyüklüğünde diş macunu yayarak sürülür.
  • Kısa ve kibar hareketlerle diş etinden diş yönüne doğru süpürür şekilde diş fırçalanır.
  • Her dişin üzerinden yaklaşık 10 fırçalama ile geçilir.
  • Çiğneyici dişler ileri-geri hareketlerle fırçalanabilir.
  • Ağız bol su ile çalkalanır.
  • Diş fırçası yıkanır ve temiz bir kaba kuruması için bırakılır.

Ağız ve Diş Sağlığı ile Beslenme İlişkisi

Ağız ve diş sağlığı beslenme ile doğrudan bağlantılıdır. Yani iyi ve dengeli beslenme diş hastalıklarının önüne geçmek için ilk önemli adımdır. Bunun için de şekerli, nişastalı, yapışkan yiyeceklerden; kola gibi asitli içeceklerden mümkün olduğunca kaçınılmalıdır. Dişlerin düzenli fırçalama ile bakımı yapılmalı, yapılamadığı durumlarda elma veya havuç gibi besinler tüketilmelidir. Bunun yanı sıra ağız temiz su ile de çalkalanmalıdır. Modern zamanlarda gelişmiş ülkeler özelinde beslenme problemleri artmıştır. Bu da ağız ve diş sağlığına da olumsuz anlamda etki etmiştir. Kahve tüketimi, sigara kullanımı, fast food alışkanlıkları ile stres faktörleri bahsi geçen beslenme problemlerinin başlıca sebeplerindendir.

Diş Hastaneleri

Diş hastaneleri seçilirken seçilecek hastanenin kalite standartlarına uygun olarak tasarlanmış fiziki yapısına, teknolojik cihaz ve malzeme kalitesine ve yetişmiş uzman doktor kadrosu dikkate alınmalıdır. Diş hastaneleri hastalara implant, diş beyazlatma, diş eti estetiği, zirkonyum kaplama, yaprak porselen, gülüş tasarımı gibi birçok ağız ve diş sağlığı konularında hizmet sunmaktadır. Hizmetler hastanın ihtiyacına göre uzman doktorlar tarafından belirlenir.

Çocuklarda Ağız ve Diş Sağlığı

Ağız ve diş sağlığının korunmasında çocukluk döneminin payı büyüktür. Özellikle çocuklarda beslenme, kaliteli ve sağlıklı olursa gelecek dönemde birçok hastalıkta olduğu gibi ağız ve diş sağlığı hastalıkları için de önleyici etken rolünü alır. Çocuklara ağız ve diş sağlığını korumak için yapılacak beslenme programları kahvaltılarda süt, peynir, pekmez, yumurta; diğer ana öğünlerde ise fast food kaçınmak şartıyla balık, tavuk, et, brokoli, karnabahar, semizotu gibi besinler içermelidir. Beslenme dışında çocuklara muhakkak diş fırçalama alışkanlığı kazandırılmalıdır. Burada en büyük görev çocuğun ebeveynlerine düşmektedir. Yani çocuğa rol model olmaları gerekmektedir.